Monday 13 February 2012

FAKTA MENARIK TENTANG ISLAM ( PART II )

  1.              Jasad Nabi Muhammad pernah hampi-hampir dicuri 2 kali , namun kedua-duanya gagal dan salah satu yang mencurinya dihilangkan oleh Allah dari bumi.

    2.       Jika agama lain mempunyai lebih daripada 4 versi kitab suci yang berbeza satu dengan yang lainya, maka Al-Quran hanya ada satu dan tidak ada pertentangan di dalamnya.

    3.       Kata- kata terakhir nabi Muhammad sebelum wafat adalah “Ummati….ummati…ummati” yang mengungkapkan bertapa besar cinta baginda kepada umatnya.

    4.       Sebanyak 23 kali perang semasa Rasullah memimpim, hanya sekali kekalahan yang diderita kaum muslimin, iaitu Perang Uhud

    5.       Musa a.s adalah nama yang paling banyak disebut dalam Al-Quran, sedangkan Maryam adalah satu-satunya nama perempuan yang disebut dalam Al-Quran

    6.       Semua anak nabi Muhammad iaitu Al-Qasim, Abdullah, dan Ibrahim, meninggal dunia lebih kurang pada usia 2 tahun. Allah sengaja memanggil mereka lebih awal agar kaum muslimin tidak mengangkat mereka menjadi rasul yang baru.

    7.       Hajar Aswad diturunkan dari syurga, warnanya lebih putih daripada susu , dan dosa-dosa anak Adamlah yang menjadikanyan hitam.

3 comments:

Ahmad Sabree said...

wow! nice ") nice ") like :) like :)

Ca Ezah said...

menarik... :)


p/s : dik, buang word verification eh..sng nk komen..hihi

Muhammad Fakhrurazy said...

ok...tq kak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...