Sunday, 1 July 2012

MARI BERKONGSI :: BAHAGIA DUNIA AKHIRAT

Memiliki teman hidup merupakan salah satu cara hendak hidup bahagia dunia akhirat(point best nih..hehe).....
Janganlah asyik memilih yang hot, panas, mendidih...huhu
Mereka yang memilih teman hidup berdasarkan keturunan, sama seperti yahudi yang begitu bangga dengan keturunanya... Mereka yang memilih teman hidup berdasakan rupa paras, sama seperti kaum nasrani yang begitu gah dengan kecantikannya... Mereka yang memilih teman hidup berdasarkan harta, sama seperti majusi

Dah ade teman mesti ade anak kan?? kan?? kan?? Mesti nak kan??  hehehe....
Jaminan bahagia dunia akhirat ialah mempunyai anak yang soleh... Tahu mendidik bukan menternak... Caranya dengan mendisiplinkan anak mengikut islam... Contoh mudah, solat... Melalui solat terdapat banyak isi yang tersurat dan tersirat... Barulah anak cute di mata dan di hati ^_^



Seterusnya,mewujudkan persekitaran yang meningkatkan iman kepada Allah... Faham kan??
Barulah zina tidak bertambah, kes buang anak semakin berkurang... Ada yang sampai 2-3 kali buang anak, orang yang sama pulak tu... Dah tak sakit agaknye, dah luss....anak tu meluncur je keluar macam main roller coster.... Semua yang jadi ni kita dapat saham, free2 jeh... Tah dapat tah tak nak jawab nanti... Berilah ruang pada anak-anak yang cute membesar ikut syariat islam... Kita yang dah terbabas ni masih ada banyak peluang... Sekurang-kurangnya bila nyawa dah ditarik ada orang tangisi bukan syukuri... 
Renung-renungkan...^_^



**hanya pendapat diri yang selalu khilaf terhadap Allah, manusia dan teman... mohon tunjuk ajar,,,

4 comments:

Deq's Qienz said...

nice sharing..mudah²an amin :)

cweet pinky said...

sukerr sangat , perkongsian yang baek :D

Norasyimah Saifullah said...

done follow awak

shahirah shakira said...

Rakyat jelata ni buat orang yang membaca rase tak sabar nak kawen la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...