Sunday 4 November 2012

AHWALUL MUSLIMIN AL-YAUM

Ahwalul muslimin Al-yaum bermaksud keadaan masyarakat masa kini..... Kita perlu faham dan ambil bahagian dalam permasalahan yang melanda umat kini dan janganlah asyik Ber-Fifa, PES, buat hal sendiri sampai hal sekeliling buat dono jeh... Bila dah terkena diri sendiri, baru nak melatah and sewaktu denganya.....  Bersama mencari jalan penyelesaian dan utamakan resolusi berpandukan Al-Quran & sunnah dan  HARUSLAH dilaksanakan dengan penuh iltizam... (^_^)


Cakap, taip, memang dikatakan mudah.... Senang-senang je babitkan Al-Quran, sikit-skit Al-Quran... Tapi itulah realitasnya.... Terimalah bahawa kita Agama Islam yakni Sejahtera jika menganutnya... Sedarlah bahawa Malaysia, negare kita sentiasa mengalami masalah sosial... semua tahu, tapi tindakan??

Tak masuk cerita murtad lagi....  Kes Aishah Bukhari, Azlina Jailani, & Hartina Kamaruddin memang kita tahu cerite-cerite ni... FYI, tiga-tiga insan ni di didik atas asas agama yang kuat dan tukar agama kerana percintaan...  So, macam mana tiga-tiga ni boleh terjebak walhal punya basic agama yang kukuh??
Konklusinya, usaha jaga agama juga perlu ada... yang ade basic kuat pun boleh lupa siapa pencipta apatah lagi yang biasa-biasa nih....


Renungan bersama sebagai seorang muslim , Rakyat Malaysia dan penyokong Harimau Malaya... (^_^)


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...